Projectes

COMPARTIM LECTURES


Detecció de necessitats que impulsen el projecte:


  • Necessitat de promoure el gust i plaer lector
  • Necessitat de dinamització de la Biblioteca Escolar
  • Perfil especialista que esdevingui referent en la promoció de la lectura
  • Necessitat de projectes de lectura que apostin per la continuïtat, sistematització i globalitat.
  • Necessitat de promoure una filosofia i metodologia sobre el goig lector compartida per tota la comunitat educativa

BASE TEÒRICA


Molts són els referents en els que ens basem per el disseny del projecte i les accions que el componen.

Pedagògics: innovació educativa i pedagogia moderna. Pedagogia Reggio Emilia, Catherine l’Ecuyer, Montessori, intel·ligències múltiples, diversitat d’estils d’aprenentatge, Freinet, moviments pedagògics antiautoritaris...

Sobre promoció lectora i literatura per la millora de la cohesió social: grup de treball Gretel, Michele Petit, Rodari, Tonucci, Fundació Sanchéz-Ruipérez, Maria Teresa Andruetto, Gabriela Mistral, Marina Colasanti...

Sobre el diàleg i la conversa literària: aprenentatge dialògic, Aidan Chambers, filosofia visual...

Sobre creativitat, expressió, art i joc: Ken Robinson, Rosan Bosch, Instalacions i paisatges d’aprenentatge, Teoria de les peces soltes, pedagogia de la llum, Arno i André Stern, Malaguzzi, Munari...


METODOLOGIA


Elements fonamentals del projecte:

  • La mediadora de lectura
  • Sistematització
  • Continuïtat
  • Globalització
  • Activitats per diferents perfils de la comunitat educativa
  • El disseny específic de les sessions: Varietat de tècniques i estratègies
  • Alta qualitat de la selecció bibliogràfica i altres materials
  • Atenció a diferents perfils de la comunitat educativa


Share by: